Att gå från klarhet till klarhet vad betyder det för dig?

För oss betyder det ALLT!

 

Banner

Öppna kurser

Suverän kundservice

1dag


Om Kursen

Suverän kundservice och ett suveränt kundbemötande är i dag ett företags starkaste vapen och det effektivaste konkurrensmedlet gentemot andra företag inom samma bransch. Det är allas ansvar på en arbetsplats att få kunden att kännas sig speciell, nöjd och sedd. 

 

På kursen går vi igenom hur vi får en kund att känna sig trygg, nöjd och betydelsefull. Hur vi skapar förtroende och vinner kunden. Hur vi kan vända en arg kund till en glad kund och hur kunden kan bli en bra ambassadör för företaget. Du kommer att få lära dig hur du ger det lilla extra, att vara lyhörd för varje kunds behov och hjälpa på bästa sätt som gör att människor känner sig nöjda och ger ringar på vattnet. Det ökar merförsäljningen, kunder sprider ryktet i sociala medier och till vänner och företaget får fler nya nöjda kunder.


Innehåll

  • Att överträffa kundens förväntningar
  • Kunden bedömer alla – ett gemensamt ansvar
  • Första intrycket avgörs inom 7 sekunder
  • Kroppsspråket avslöjar din attityd
  • För samtalet framåt för att hjälpa effektivt
  • Är ditt förslag en kostnad eller en investering?
  • Hantera reklamation och missnöjda kunder
  • Hur kan du hjälpa kunden ytterligare – merförsäljning
  • Suverän kundservice – ge det lilla extra

 

För vem 

För dig som har förstått att nöjda kunder är de bästa kunderna. Du vill skapa merförsäljning, lära dig att vända en arg kund till en glad och lojal kund. Du vill stärka ert varumärke och bli kundens första val. För alla som dagligen jobbar ut mot kund.

 



Anmäl dig

Kursinfo

Nya kursdatum kommer snart.


Kursledare

Jan

Jan är en inspirerande utbildare och har arbetat som coach och föreläsare sedan många år. Han är expert på retorik, ledarskap och kommunikation. Jan är en mycket uppskattad utbildare med en unik förmåga att förmedla kunskap som deltagarna förstår, ser nyttan med och direkt kan tillämpa i praktiken. Han skräddarsyr varje uppdrag efter målgruppens behov och förväntningar. På hans kurser får du konkreta verktyg för hur du kan kommunicera, leda och använda retorik.


Bra att veta


Detta händer innan kursen:

Några veckor innan kursen får du ett ”välkommen-mail”, där du får reda på plats, tider, kursledare och om det är något annat du behöver veta inför kursen.


Detta ingår i kursen:

Vår ordinarie lunch, kaffe och fika ingår i kursavgiften. Du får kursmaterial, anteckningsblock och penna på plats.


Sedan:

Vid kursens slut får du en utvärdering att fylla i och ett diplom att ta med hem. Har du några andra frågor kontaktar du oss på kontoret.


Mer om våra kurser:

Hjärnan och kroppen vill ha roligt för att lära sig, därför ser vi till att det blir kreativt och kul. Vi vet att många människor säger att ”tiden gick alldeles för fort”, och då har man haft kul och lärt sig. Du kommer vara delaktig i övningar, uppgifter och aktiviteter eftersom det är då man lär sig bäst. Du kommer att uppleva att tempot tidvis kommer att vara högt, bara för att du ska får lära dig så mycket som möjligt. Så välkommen till en inspirerande, engagerande och kunskapshöjande kurs.


Om oss